ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

اجزا کنترل اتوماسیون صنعتی زیمنس

اجزا کنترل اتوماسیون صنعتی زیمنس کدامند

در این مقاله اطلاعاتی در رابطه با اجزا کنترل اتوماسیون صنعتی زیمنس در اختیار شما قرار خواهیم داد. اجزا کنترل اتوماسیون صنعتی زیمنس در یک سیستم عبارتند از:
ــ اندازه گیرها
ــ کنترل کننده‌ها
ــ محرک‌ها

اجزا کنترل اتوماسیون صنعتی زیمنس

اندازه‌گیرها

همانطور که گفته شد اندازه‌گیرها یکی از اجزای اتوماسیون صنعتی زیمنس محسوب می‌شوند. اندازه‌گیرها وظیفه کمی سازی مقادیر فرایندی را بر عهده دارند. همچنین در جهت آگاه سازی کنترل کننده، وضعیت موجود در فرایند را به کنترل کننده منتقل می‌کنند. سپس ارسال فرمانِ مد نظر توسط کنترل کننده به محرک در جهت کنترل فرایند صورت می‌پذیرد.
دستگاه‌های اندازه‌گیری سه جز را در بر می‌گیرند که عبارتند از:


ــ سنسور (Sensor): به قطعه‌ای که در برابر حرکت نور، فشار، الکتریسیته و سایر حالات انرژی از خود حساسیت نشان می‌دهد، سنسور گفته می‌شود. سنسور به انرژی خارجی نیازی ندارد.

ــ ترانسدیوسر (Transducer): به قطعه‌ای که باعث تبدیل حالات انرژی به یک دیگر می‌شود ترانسدیوسر می‌گویند.

سنسورها آن دسته از پارامترهایی که باید اندازه گیری شوند را به ترانسدیوسر منتقل می‌کنند. سپس ترانسدیوسر وظیفه دارد این پارامترها را به سیگنال‌هایی که قابل درک هستند برای کنترلر تبدیل کند.

برای انجام این کارها وجود منبع انرژی خارجی لازم است.

ــ ترانسمیتر (Transmitter): ترانسمیتر وظیفه تبدیل نمودن یک سیگنال خروجی ترانسدیوسر را به سیگنال استاندارد قابل انتقال دارد.

کنترل کننده‌ها

از دیگر اجزای آن می توان به کنترل کننده‌ها اشاره نمود. هنگامی که سوق و نگهداری یک یا چند فرایند به وضعیت مورد نظر یا مطلوب صورت گیرد، می‌گوییم کنترل انجام شده است.

زمانی که از کنترل سخن می‌گوییم، علاوه بر کنترل کمی و کیفی به مفاهیم دیگری از جمله محیط زیست و حفظ ایمنی نیز اشاره داریم.

محرک‌ها

محرک‌ها نیز از اجزا کنترل اتوماسیون صنعتی زیمنس محسوب می‌شوند.

محرک‌ها از قسمت کنترل کننده، سیگنال‌های خروجی را دریافت می‌کنند و بر اساس سیگنال‌های دریافتی، عملکرد از خود نشان می‌دهند.
الکترو موتورها و شیرهای کنترل، ادوات خروجی محسوب می‌شوند.

عملکردی که این ادوات دارند سبب کنترل پارامترهای اندازه گیری شده در مقادیر مورد نظر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس