ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

زبان اسمبلی در اتوماسیون صنعتی زیمنس

زبان اسمبلی در اتوماسیون صنعتی زیمنس

به عنوان مقدمه زبان اسمبلی در اتوماسیون صنعتی زیمنس باید بگیم که زبان اسمبلی دستورالعمل‌هایی را در بر گرفته است که به وسیله ماشین مد نظر، قابلیت اجرا پیدا می‌کنند. اینکه برنامه اسمبلی در ابتدا به وسیله اسمبلر به کد ماشین تبدیل شود و سپس توسط کامپیوتر اجرا شود، اهمیت زیادی دارد. داشتن اطلاعات جامع در رابطه با کامپیوتر و طریقه عملکرد آن، طراحی یک برنامه اسمبلی کامل را به همراه دارد. بر این اساس به منظور کاهش این مشکلات، زبان‌هایی ایجاد شده‌اند که علاوه بر اینکه از سطح بالایی برخوردار هستند، دستورات و عباراتی را در بر گرفته‌اند که به عملیات مد نظر برنامه نویس نزدیک هستند. این عامل سبب شده که برنامه نویسی در زمان کوتاه و بدون مشکل خاصی انجام شود.


بیشتر زبان‌هایی که در برنامه نویسی وجود دارند، از کامپوتر جدا می‌باشند. معنی این عبارت این است که این امکان فراهم شده است که برنامه نوشته شده در یک زبان بر روی یک کامپیوتر را در کامپیوتری دیگر به اجرا در آورد.

برنامه نویسی زبان اسمبلی در اتوماسیون صنعتی زیمنس

زبان‌های برنامه نویسی گوناگون از جمله زبان اسمبلی و تاثیر آن‌ها که در اتوماسیون صنعتی زیمنس

در برنامه نویسی با زبان‌های گوناگونی نظیر BASIC ،C ،PASCAL ،FORTH ، FORTRAN روبه رو خواهیم شد که در جهت کنترل میتوان از آن‌ها استفاده کرد.

اگر بخواهیم زبان‌های سطح بالا را با زبان‌های اسمبلی که نوشتن آن‌ها به صورت دستی صورت گرفته است، مقایسه کنیم باید گفت: تولید کد ماشین به وسیله زبان‌های سطح بالا بیشتر می‌باشد.

در حال حاضر حافظه‌هایی که از حجم بالایی برخوردار هستند، قیمت نسبتاً ارزانی دارند و همین عامل سبب شده است تا تولید زیاد کد ماشین توسط زبان‌های سطح بالا موضوعی با اهمیت محسوب نشود.
در کاربردهای کنترلی که به شکل بلادرنگ (real time) می‌باشند به منظور کنترل نمودن فرایند، استفاده نمودن از خروجی حاصل شده در همان زمان انجام می‌گیرد. یکی از موارد مهم که باید در ابتدای فرایند مورد بررسی قرار گیرد، سرعت اجرای برنامه کنترل می‌باشد. در جهت نوشتن برنامه‌هایی که کاربردی هستند به کار گیری زبان C توصیه می‌شود.
در مقایسه زبان C با زبان اسمبلی باید گفت زمانی که برای نوشتن زبان C صرف می‌شود، 1/4 زمانی است که می‌خواهیم همان برنامه را به زبان اسمبلی بنویسیم. همچنین از دیگر مزیت‌ها میتوان به پایین بودن 50 درصدی سرعت زبان C نسبت به زبان اسمبلی اشاره کرد. این عامل سبب شده است که بین تولید برنامه‌ها و زمانی که می‌خواهیم آن‌ها را به اجرا در آوریم، مبادله‌ پایاپای صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس