ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

کاربردهای لوگو زیمنس SIEMENS LOGO

لوگو زیمنس

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی کاربرد لوگو زیمنس بپردازیم. برای پرداختن به این مفهوم ابتدا لازم است تا با تعاریف لوگو آشنا شویم و اطلاعاتی در این زمینه کسب نماییم.

معرفی لوگو زیمنس

در حقیقت لوگو یک ماژول منطقی هوشمند است که برای پروژه‌های اتوماسیون کوچک در صنایع (کنترل کمپرسورها ، تسمه های نقاله ، کنترل درب و غیره) ، تنظیمات اداری _ تجاری و خانه (کنترل روشنایی ، وظایف کنترل مربوط به استخر ، کنترل دسترسی و غیره) طراحی شده است. این سیستم در سراسر جهان مستقر شده است و کاربردهای فراوانی دارد، همچنین به دلیل قابلیت کنترل از راه دور توسط این سیستم میتوان آن را تا حد زیاد کنترل نمود. لوگو در واقع چیزی فراتر از یک کنترل کننده جمع و جور است و همین امر باعث ایجاد انگیزه در افراد می شود تا مسیرهای جدید را کشف کنند و چیزهای جدید را امتحان کنند.

معرفی لوگو زیمنس

این لوگو علاوه بر اثرات بسیار مفیدی که بر انجام انواع پروژه‌ها داشته است، دارای آسیب پذیرهایی نیز هست. این آسیب پذیری‌ها توسط مانوئل استوتز و ماتیاس دیگ عنوان شدند و در سه گروه قابل تقسیم بندی هستند:

آسیب پذیری های لوگو

  • اولین مشکلی که در این باره مطرح شد این است که، تأیید اعتبار برای عملکردهای مهم در آن وجود ندارد (دریافت اطلاعات نمایه حاوی داده های حساس مانند گذرواژه‌های مختلف پیکربندی شده ، تنظیم گذرواژه ها) که به مهاجم اجازه می‌دهد پیکربندی مجدد دستگاه را انجام دهد و پرونده های پروژه را بدست آورد.
  • دومین مسئله استفاده از کلید رمزنگاری سخت رمزگذاری شده است. (برای مثال رمزهای عبور پیکربندی شده فوق الذکر با آن رمزگذاری شده اند).
  • و در آخر ذخیره رمزهای عبور در قالب قابل بازیابی (متن انتخاب شده) (ذخیره شده در پروژه) از دیگر مسائلی است که در مورد لوگوها وجود دارد.

همانطور که توسط زیمنس تأیید شده است ، هر سه آسیب پذیری می تواند توسط یک مهاجم غیرمجاز با دسترسی شبکه به پورت 10005 / tcp و بدون تعامل کاربر مورد سو استفاده قرار بگیرد. اما همان گونه که عنوان شد، کاربرد لوگو زیمنس در صنایع، ساختمان سازی و…. بسیار گسترده است که کاربر را به استفاده از آن ترغیب خواهد کرد و لازم است در ادامه با هر یک از این کاربردها به طور خاص آشنا شویم.

لوگو زیمنس دارای کاربردها و خواص بسیار مختلفی در صنعت و کشاورزی است. بسیاری از افراد با تکیه بر همین اصول استفادههای متنوعی ازلوگو زیمنس در انجام پروژه‌های خود نموده‌اند. لوگو زیمنس در حقیقت محصولی از زیمنس است و جز کوچکترین PLCهای ساخته شده محسوب میشود.

استفاده از لوگو در صنعت

کاربردهای لوگو زیمنس

یکی از نکات بسیار مهم و خاص در مورد کاربرد لوگو زیمنس، استفاده از آن در تاسیسات ساختمانی است. استفاده از PLCهای برند زیمنس سبب شده است تا بتوان سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی قابل کنترل و پیشرفته‌ای را در ساختمان پیاده سازی کرد. علاوه بر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان کاربردهای دیگری را نیز میتوان از PLCهای هوشمند لوگو زیمنس انتظار داشت. به طور مثال اجزایی همچون: کرکره‌ها، سایبان‌های متحرک، روشنایی داخلی و خارجی به صورت هوشمند و سیستم‌های آبیاری فضای سبز در ساختمان میتوانند از این تکنولوژی بهره مند شوند. در صنعت ساختمان سازی به مجموعه امور هوشمند سازی مرتبط با ساختمان BMS یا مدیریت هوشمند ساختمان گفته می‌شود که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نکات بسیار مهم در کاربرد لوگو زیمنس

از دیگر نکات بسیار مهم در مورد کاربرد لوگو زیمنس میتوان به بهره گیری از آن در خط تولید انواع کارخانجات تولیدی اشاره کرد. به طور مثال در کارخانجات برای تشخیص کالاهای معیوب موجود در بین همه‌ی کالاها، از مجموعه PLCهای لوگو زیمنس و همچنین سنسورهای مخصوص استفاده میشود. همچنین کنترل سرعت خط تولید میتواند توسط همین PLCها در کارخانه انجام پذیرد. شمارش کالاهای تولید شده به صورت روزانه یا در هر ساعت نیز از دیگر وظایف این مجموعه است.

لوگو برند زیمنس

کاربرد لوگو زیمنس در کشاورزی نیز بسیار گسترده است و امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای کاهش مصرف آب در هنگام آبیاری گیاهان، میتوان توسط همین PLCهای موجود در سیستم ساعات آبیاری و زمان قطع و وصل شدن آن را کنترل کرد و در واقع یک سیستم آبیاری هوشمند را پیاده سازی کرد. در گلخانه‌ها نیز برای کنترل میزان دما، رطوبت و همچنین کنترل آبیاری میتوان از این ابزار استفاده کرد.

پرورش ماهی یکی از کاربرد لوگو زیمنس

علاوه بر موارد گفته شده، امروزه از لوگو زیمنس در پرورش ماهی برای کنترل سختی آب و میزان اکسیژن آن نیز استفاده میشود. در حوزه مخابرات و ارتباطات از راه دور نیز لوگو زیمنس دارای کاربردهای بسیار گسترده‌ای است. در برخی از استخرها نیز از این سیستم برای کنترل میزان آب ورودی بهره گرفته میشود.

برند زیمنس لوگو

برند زیمنس

بهره گیری از لوگو زیمنس در حوزه‌های مختلف

بسیاری از صنعتگران، پژوهشگران و حتی افراد علاقمند میتواند از لوگو زیمنس در حوزه‌های مختلف کاری خود بهره بگیرند. علاوه بر موارد عنوان شده این سیستم‌ها میتوانند کاربردهای بسیار گسترده‌ای داشته باشند. در حقیقت این سیستم‌ها گزینه مناسبی برای راه حل های سریع ، بدون عارضه و کم مصرف در رابطه با سیستم‌های کنترل و بازخورد است. همان طور که اشاره شد، امروزه در صنایع مختلف، برای انجام بسیاری از کاربردهای صنعتی به کنترلرهای پیچیده و فوق العاده قدرتمند نیاز است ، اما برخی دیگر این کار را نمی کنند. استفاده از لوگو در این مواقع و برای ماشین آلات ساده بسیار موثر خواهد بود.

در سیستم‌های هوشمند ساختمان‌ها، گلخانه‌ها و سایر مواردی که اشاره شد می‌توان از لوگو زیمنس برای هوشمند سازی و کنترل از راه دور استفاده کرد. پژوهش‌های گسترده‌ای برای استفاده‌های بیشتر از این تکنولوژی انجام میشود. حتی امروزه در بسیاری از کشورها، از سال‌های ابتدایی نحوه کار با لوگو PLCها را به کودکان آموزش می‌دهند تا بتوانند خلاقیت خود را در این حوزه پرورش دهند. برنامه نویسی و کار با این گونه ابزارها علاوه بر جنبه سرگرمی، به کودک در تولید وسایل جدید مثل ربات‌ها کمک میکند.

کار با لوگو زیمنس

کار با لوگوها

در حقیقت لوگوهای برند زیمنس دارای کاربردهای بسیار مختلفی هستند که استفاده از آنها را در تمامی حوزه‌ها از قبیل صنعت و کشاورزی ممکن میسازد. یادگیری برنامه نویسی PLC میتواند به استفاده موثر از این سیستم‌ها کمک کند. به راحتی می توان برنامه های سوئیچینگ را بارگیری کرده و با استفاده از LOGO آنها را با برنامه خود تطبیق داد. برای به کارگیری موثر این ابزارها می توان از ویدئوهای تخصصی کارشناسان زیمنس در آپارات ایران پرتو بهره گرفت.

خرید لوگو زیمنس

برای خرید انواع لوگو زیمنس می توانید با شرکت ایران پرتو تماس بگیرید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره پردازنده های LOGO زیمنس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس