ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

تایمر زیمنس و انواع آن

تایمر زیمنس

عملکرد تایمر زیمنس مانند سایر تایمر ها، کنترل توالی یک رویداد الکتریکی است. از تایمر می‌توان برای ایجاد تأخیر دقیق زمانی و یا تکرار شروع عملی پس از یک دوره مشخص و همچنین به‌عنوان شمارنده استفاده کرد. این ویژگی سبب شده که تایمر در موارد متعددی کاربرد داشته باشد. بیشتر پردازنده‌ها یا کنترلرها دارای تایمر داخلی هستند. تایمرهای پردازنده یا کنترل‌کننده تراشه‌های داخلی هستند که توسط ثبات‌ها با عملکرد ویژه که برای عملیات تایمر اختصاص داده شده‌اند کنترل می‌شوند. تایمرهای پردازنده یا کنترل‌کننده نه‌تنها تأخیرهای زمانی ایجاد می‌کنند بلکه می‌توانند به‌عنوان شمارنده برای شمارش یک عمل یا رویداد نیز استفاده شوند. بدین ترتیب که هر بار که عمل یا رویداد مربوطه رخ دهد مقدار شمارنده، یک عدد افزایش می‌یابد.

تایمر زیمنس

تایمر زیمنس در 4 نوع برقی و کنترل نور

زمانی که قرار است چراغ‌های خانه را برای چند روز روشن نگه دارید و یا به مناسبتی خاص اطراف خانه را چراغانی کنید، معمولاً کاری که می‌کنید این است که مجموعه‌ای از سیم‌های درهم‌وبرهم را از پشت‌بام و زیرزمین منتقل می‌کنید. اما اگر می‌خواهید در قبض برق خود صرفه‌جویی کنید و مطمئن شوید که چراغانی شما با غروب خورشید روشن می‌شود، می‌توانید برای برنامه‌ریزی چراغ‌های خود از تایمر زیمنس برقی استفاده کنید. اما کاربرد تایمرهای برقی زیمنس فقط برای چراغ نیست. از وان­های آبگرم و استخرها گرفته تا چراغانی و کلیدهای روشنایی، در همگی تایمرهای برقی یک روش راحت برای کنترل چراغ‌ها و مدارها است. تایمرها می‌توانند راهی عالی برای ارتقای راحتی و ایمنی خانه باشند و همچنین در صرفه‌جویی مصرف انرژی به شما کمک کنند. در ادامه در مورد انواع مختلف تایمرهای برقی و اینکه کدام یک مناسب چه کاربردهایی است بیشتر خواهید آموخت.

4 نوع تایمر زیمنس برقی

این تایمرها در دو نوع اصلی تایمر نوری مکانیکی و الکترونیکی موجود هستند و به‌صورت ماژول‌های سخت‌افزاری یا پلاگین ارائه می‌شوند. دو تایمر دیگر یعنی نجومی و فوتوسل، در واقع انواع دیگری از تایمرهای الکترونیکی هستند که ما آن‌ها را متمایز کرده‌ایم. شما می‌توانید به‌راحتی کلیدهای تایمر را جایگزین کلیدهای معمولی چراغ‌ها بکنید. انواع مختلفی از تایمرهای برقی وجود دارند که برای کاربردهای متنوعی طراحی‌شده‌اند. تایمرهای آبگرمکن، تایمرهای آبیاری و کشاورزی، تایمرهای استخر و جکوزی‌های آبگرم، تایمرهای حباب­ساز آکواریوم و موارد دیگر از جمله کاربردهای این تایمرهای برقی همه‌کاره هستند.

تایمرهای مکانیکی (آنالوگ / دستی)

شاید مرسوم­ترین تایمری که با آن آشنا هستید همین تایمرهای مکانیکی باشد. تایمرهای دستی و آنالوگ شباهت زیادی به تنظیم ساعت یا استفاده از دکمه زمان در اجاق توستر دارند. کارکرد تایمر زیمنس مکانیکی فنردار به‌گونه‌ای است که می‌تواند زمان را ثبت کند. برخی از انواع این تایمرها به شما این امکان را می‌دهند تا در یک دوره 24 ساعته هر تعداد روشن / خاموش را که بخواهید تنظیم کنید.

تایمر زیمنس مکانیکی

سایر تایمرها مدت‌زمان کارشان حداکثر به 60 دقیقه محدود می‌شود. تایمر در مدل مکانیکی اطمینان حاصل می‌کند که مدار در پایان زمان مشخص شده کاملاً قطع خواهد شد. تایمرهای مکانیکی بادوام، قابل‌اعتماد و راحت هستند. به دلیل استحکام و سادگی، تایمرهای مکانیکی و فنردار اغلب برای چراغ‌ها، پنکه‌های سقفی، لوازم‌خانگی، لامپ‌های حرارتی حمام، سونا، وان­های آبگرم و استخرها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تایمرهای دیجیتال (قابل‌برنامه‌ریزی و هوشمند)

تایمرهای دیجیتال قابل برنامه ریزی و هوشمند

نوع دیگری از تایمر زیمنس، تایمرهای قابل برنامه‌ریزی هستند که به شما این امکان را می‌دهند سوئیچ را در زمان‌های مشخص روشن و خاموش کنید. آن‌ها شبیه برخی تایمرهای مکانیکی هستند زیرا می‌توانند در یک دوره 24 ساعته چندین چرخه روشن / خاموش داشته باشند با این تفاوت که می‌توان آن‌ها را برای بیش از یک روز برنامه‌ریزی کرد. شما این امکان را دارید برای آن‌ها مشابه ترموستات قابل برنامه‌ریزی، یک برنامه 7 روزه با زمان دقیق خاموش و روشن تنظیم کنید. دراین‌بین، تایمرهای دیجیتالی «هوشمند» هم وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند از تلفن هوشمند خود به‌عنوان دستگاه کنترل از راه دور برای تنظیم تایمر، روشن / خاموش کردن چراغ‌ها و موارد دیگر استفاده کنید.

بدین ترتیب، می­توانید با خیال راحت به سفر بروید و از هتل محل اسکان خود لامپ­­های منزل را با غروب آفتاب روشن و با طلوع خورشید خاموش کنید. نصب آسانی دارند و کار با آن‌ها از کار با کلید روشن خاموش راحت‌تر است. پس ما توصیه می‌کنیم چراغ‌ها و تلویزیون خود را در زمان تعطیلات روی تایمرهای روشن تنظیم کنید.

بخوانید: قیمت فشار ضعیف زیمنس

تایمرهای نجومی

تایمرهای نجومی، شکلی دیگر از تایمرهای دیجیتال است با این تفاوت که آن‌ها دارای برنامه‌ریزی داخلی هستند و زمان‌های طلوع و غروب خورشید را محاسبه می‌کنند. این امر باعث می‌شود تا روشنایی به‌موقع و دقیق در شب ایجاد شود. تایمر زیمنس نجومی بدون دستگاه فوتوسل و به‌طور جداگانه برای زمان طلوع و غروب آفتاب قابل تنظیم است. بسیاری از مدل‌ها با کنترل از راه دور هدایت می‌شوند.

مدل نجومی تایمر زیمنس یک تایمر پیشرفته

فوتوسل

در برند زیمنس علاوه بر تایمرهای نجومی، مدل‌های فوتوسل نیز وجود دارد که با استفاده از سنسورهای جمع کننده نور، روز را از شب تشخیص می‌دهد. به خاطر داشته باشید که در صورت وجود نور زیاد محیط در محله شما، ممکن است تایمرهای فوتوسل به‌درستی کار نکنند.

فتوسل قابل نصب در تایمر زیمنس

چند نکته در مورد استفاده از تایمر زیمنس

هرچند در طراحی تایمر زیمنس اغلب انواع تایمرهای داخلی و خارجی برای چراغانی‌های شما قابل‌استفاده هستند بااین‌حال، دستورالعمل‌های سازنده را بخوانید. حداکثر ظرفیت وات یا آمپر تایمر را بررسی کنید و مراقب باشید از حداکثر قدرت وات تایمر فراتر نروید. اگر تایمر شما پلاگین است و چندین خروجی دارد، قدرت هر چیزی را که به برق وصل است جمع کنید. بهتر این است که تایمرهای سنگین و دارای درجه‌بندی فضای باز را برای حداقل 15 آمپر (1800 وات) در نظر بگیرید. تمام چراغ‌ها یا تجهیزات الکتریکی باید توسط یک آزمایشگاه تست مستقل بررسی شوند.

همچنین بهتر است چراغ‌های داخلی و سیستم چراغانی خود را طبق برنامه تنظیم کنید تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرده. همچنین خطر آتش‌سوزی را کاهش دهید. برای وسیله‌های کوچک داخل، تایمرهای دیواری پلاگین انتخاب خوبی هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است برخی از چراغ‌ها و دستگاه‌های الکتریکی با هر تایمر قدیمی کار نکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تایمر زیمنس و قیمت های زیمنس می توانید با کارشناسان ایران پرتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس