ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

درایو میکرومستر 440 و 430 زیمنس

نمایندگی شرکت زیمنس

آیا می دانید درایو میکرومستر 440 و 430 زیمنس دارای چه ویژگی هایی هستند؟

شرکت زیمنس با توجه به نیاز صنعت اقدام به طراحی و تولید مدل های مختلفی از درایورهای زیمنس کرد که یکی از معروف ترین و در خور توجه ترین این مدل ها برای صنعت درایور میکرومستر نام دارد. ما در این مقاله در مورد درایو میکرومستر 440 و 430 زیمنس صحبت خواهیم کرد. مهم ترین قابلیت این دسته از درایورهای تولید زیمنس طراحی ماژولار آن ها می باشد که در فرایند عیب یابی و تعمیر بسیار مثمر ثمر خواهد بود، همچنین لازم است که بدانید زیمنس واحد های مختلف در این دسته از درایورها مانند پاور- برد ورودی و خروجی- برد پردازشگر و… را به صورت جداگانه طراحی کرده است و برای اتصال ان ها از سوکت و کانکتورهایی که برای آن در نظر گرفته است استفاده می کند.

درایو میکرومستر 440 و 430 زیمنس

نکته قابل توجه در مورد درایو میکرو مستر این است که شرکت زیمنس این مدل را در چند سال برای انواع کاربردهای مختلف معرفی کرده است که در زمره پر فروش ترین و در عین حال پرتعدادترین درایوهای مورد استفاده در صنایع در تمام دنیا قرار دارند، که دو نمونه از مهم ترین نسل های آن به نام درایو میکرومستر 440 و 430 زیمنس می باشند که در این مقاله قصد داریم به معرفی این دو نسل به صورت جداگانه بپردازیم پس با ما همراه باشید:

درایو میکرومستر 440

درایور میکرو مستر 440 برای فرایند های اجرایی بسیار دشوار و پیچیده صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک کنترلر و محافظ به خوبی نقش خود را ایفا می کند، این درایور علاوه بر این که از قابلیت های نسل های گذشته خود برخوردار است توانایی اجرای لوپ های کنترلی را نیز دارد.

در این درایور امکان برنامه نویسی برای درایور از طریق PLC داخلی که برای آن در نظر گرفته شده است وجود دارد، و یکی از مهم ترین ویژگی های آن حجم کوچک آن در مقایسه با درایور نسل قبلی میکرومستر است، که این ویژگی موجب شده تا فریم و تابلو کنترل آن نیز در اندازه کوچک تری توسط زیمنس طراحی شوند و در کاهش هزینه خرید فریم نیز تاثیر گذار بوده است.

درایو میکرومستر 440 از توانایی های کنترلی زیادی برخوردار است که امکان استفاده از تمامی آن ها را به راحتی در اختیار اپراتور قرار می دهد و می تواند انتخاب و گزینه مناسبی برای فرایندهای صنعتی به شمار آید. از مهم ترین صنایعی که از این درایور استفاده می کنند می توان تصفیه خانه ها- کارخانه ها و پالایشگاه ها را نام برد. در ادامه به بررسی کامل این درایور می پردازیم:

  • شرکت زیمنس این درایو را در محدود 0.12 تا 250 کیلو وات تولید می کند.
  • این درایو برای اغلب کاربردهای مربوط به کنترل سرعت در صورتی که کارت انکودر نصب شود در حالت های Open loop و Close loop مورد استفاده قرار می گیرد.
  • درایو میکرومستر 440 قابلیت کنترل 2 نوع موتور آسنکرون القایی و موتورهای سنکرون را دارد.
  • میکرومستر 440 از ترانزیستور چاپر ترمز برای اتصال مقاومت ترمز برخوردار است.
  • گزینه مناسبی برای کاربردهای کنترل گشتاور می باشد.
درایو میکرومستر 440

#برای استعلام قیمت کنتاکتور زیمنس کافیست با ایران پرتو در ارتباط باشید

مدار الکتریکی درایو میکرومستر 440

  • این درایور دارای 6 وروردی دیجیتال (DIN1 تا DIN6) می باشد.

در حالت پیش فرض از ورودی DIN1 برای آغاز و توقف استفاده می شود

ورودی DIN2 به عنوان چپگرد و راستگرد مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که این وروردی غیرفعال باشد درایور در حالت راستگرد قرار دارد و زمانی که فعال باشد چرخش موتور به سمت چپ خواهد بود.

از ورودی DIN3 برای شروع مجدد فالت داخلی استفاده می شود، چنانچه در عملکرد درایو خطا رخ دهد به راحتی با فعال نمودن این ورودی می توان خطا را برطرف کرد.

و در نهایت سه ورودی اخر DIN4 الی DIN6 برای سرعت ثابت موررد استفاده قرار می گیرند.

  • درایو میکرومستر 440 دارای 15 فرکانس ثابت می باشد که از طریق پارامترهای P1001 الی P1015 می توان آن ها را تنظیم کرد و با به کارگیری 3 ورودی دیجیتال آخر، 8 عدد از این سرعت ها را می توان به صورت همزمان انتخاب کرد.
  • این درایو دارای سه ورودی آنالوگ با نام های ADC1 و ADC3 می باشد که دو ورودی اول را می توان هم برای تنظیم سرعت و هم به عنوان ورودی سیگنال فیدبک مورد استفاده قرار داد و ورودی سوم که به آن ورودی PTC نیز می گویند برای متصل نمودن سنسورهای حرارتی کاربرد دارند.

درایو میکرومستر 430

درایو میکرومستر 430 ویژگی ها و قابلیت های نسل قبلی خود یعنی 420 را به ارث برده است و علاوه بر آن این درایور دارای توابع خاص فن و پمپ می باشد که موجب کاربرد فراوان آن در صنعت شده است، شاید بتوان گفت در میان نسل های مختلف درایور میکرومستر این نسل بیش از سایر آن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

به عنوان مثال این درایور قادر است به راحتی حالت بی باری پمپ را تشخیص داده و مانع از کارکرد آن شود زیرا همان گونه که می دانید این حالت برای پمپ خطرناک می باشد.

از دیگر ویژگی های درایو میکرومستر 430 برخورداری از ماژول BOP2 برای کنترل است که با سایر مدل های میکرومستر از نظر فانکشن های مخصوص فن و پمپ فرق دارد.

قابلیت دیگر درایو میکرومستر 430 به دلیل برخورداری از وروردی PTC توانایی محافظت حرارتی بر روی موتور را دارد که این ویژگی در توان های بسیار بالا حائز اهمیت می باشد در ادامه به بررسی کامل این درایور می پردازیم:

مشخصات مهم و اصلی درایو میکرومستر 430

  • نصب و راه اندازی آن راحت است و نیاز به سیم بندی پیچیده ندارد
  • از قابلیت سازگاری با نویز محیط برخوردار است
  • برخورداری از پارامترهایی که می توانید برای انواع مختلف کاربردها آن ها را به کار گرفته و تنظیم کنید
  • درجه حرارت کار مابین 10 الی 40 درجه
درایو میکرومستر 430

#برای استعلام قیمت سافت استارتر زیمنس کافیست با ایران پرتو در ارتباط باشید

وروردی و خروجی درایو میکرومستر 430

  • این درایور دارای 3 عدد خروجی رله می باشد
  • ·  2 عدد خروجی آمپر 0 تا 20 میلی آمپری
  • ·  6 عدد ورودی دیجیتال که از قابلیت تنظیم برخوردار است.
  • دو عدد BIT10 برای وروردی آنالوگ، البته لازم به ذکر است که این ورودی ها قابلیت استفاده به عنوان ورودی هفتم و هشتم دیجیتال را نیز دارند.

 

تفاوت میکرومستر های سری 430 و 440

  • پیرو تصویر درج شده تفاوت دو سری میکرومستر های زیمنس در رنج توانی ، ولتاژی ، تطبیق پذیری ، و نوع عملکرد آن ها می باشد . 
  • جریان نامی در میکرومستر های سری 430 کمتر از سری 440 می باشد .
  • هر دوی آن ها با سخت افزار و نرم افزار مشابهی راه اندازی می شوند . 
  • میکرومستر های سری 440 بخاطر جریان نامی بالاتر بعنوان درایور های سنگین کار مورد توجه قرار دارند و کنترل کننده PID با عملکرد بهینه و متفاوت تری دارند .

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس