ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

معرفی و لیست قیمت محصولات EATON-F&G اف اند جی

محصولات F&G

اگر شما هم بدنبال تاریخچه شرکت و لیست قیمت محصولات EATON F&G اف اند جی در ایران هستید با ما در این مقاله همراه باشید.

ایران پرتو نمایندگی رسمی فروش محصولات F&G  اف اند جی در ایران  آماده ارائه خدمات فروش ، مشاوره و ارائه لیست قیمت در این حوزه میباشد.

 

تاریخچه شرکت اف اند جی F&G؛ نمایندگی اف اند جی F&G

در سال 1945 میلادی تـوسـط آقــایــان Felten & Guilleaume در شهر Kleedorf اتریش فعالیت خود را آغاز نمود. از ابـتدای تـأسـیس مدیران آن، نـگاه ویژه‌ای به نوآوری و اختـراعـات داشتـه،و واحد تحقیق و توسعـه این شرکت یکی از موفق‌ترین ها در جهـان مــی‌باشـد که گـواه ایـن مـوضوع ثـبت اختـراعــاتـی هـمـچـون کلیـدهای جریان نـشـتی (RCD) در سـال 1958 و بـرق‌گـیر در سـال 1988 می‌باشد.
بنا به سیاست های مدیتریتی ، شـرکت F&G در سـال 1998 بـا شــرکـت مولر Moeller آلـمــان مــشــارکـت بـیـــن‌الـملـلـی را ایـجـاد و بـه عنـوان مجـمـوعــه شـرکت‌هــای F&G-Moeller در سراسر دنـیـــا بـا 11/000  نـفر نیروی انسانی و گردش مـالـی 1/5 میلیارد یورو در سال فعالیت خود را از سرگرفت.

اما گــروه Moeller در سـال 2008 تـوسـط گـروه شـرکـت‌هــای  Eaton  خریداری و هم‌اکنون تمـامـی محصـولات ایـن گـروه با برند Eaton بـه بـازارهای جهانی عـرضه مـی‌گردد.

Eaton در مـاه مـارس 2017 و پس از اخـذ مـجـوزهـای لازم قـرارداد همکـاری و فعـالیت تحـت لیسانس با گروه صنعتی را از سر گرفتـه و هم‌اکنون تمامی تولیدات این شرکت از مـواد اولیه و قطعات پیش‌سـاخته Eaton تحت لیسانس و با نظارت شرکت Eaton تولید می‌گردد.

 

کلید مینیاتوری یا فیوز چیست؟

کلید مینیاتوری یا همان MCB مخفف واژه Miniature Circuit Breaker یک کلید الکترومکانیکی خودکار می باشد و تجهیزی است که مصرف کننده را هم در برابر خطای اتصال کوتاه و هم جریان اضافه بار حفاظت می کند و به علت خودکار بودن، بعد از قطع شدن، مجدد به مدار باز می گردد.

نحوه انتخاب کلید مینیاتوری مناسب

کلیدهای مینیاتوری شامل تقسیم بندی های مختلفی هستند. که این تقسیم بندی ها بر اساس سرعت قطع و تعداد پل آنها انجام می شود.

در هنگام انتخاب کلید مینیاتوری باید بسته به نوع کاربرد و نوع حفاظت مورد نیاز، کلیدی انتخاب شود که علاوه بر قطع تمام جریان های ناخواسته، حفاظت لازم را برای سیستم فراهم کند، در غیر این صورت خسارت های زیادی به تجهیزات، مدارات و جان انسان ها وارد می شود.

میزان آمپر مجاز برای قطعات و دستگاه های مصرفی باید طبق توان مصرفی آن ها برآورد شده و سپس در خصوص بالاترین حد یا ماکزیمم جریان آن و همچنین قدرت قطع تصمیم گیری شود. با ما در ادامه با دسته بندی فیوز های مینیاتوری آشنا شوید.

 

دسته بندی کلیدهای مینیاتوری از محصولات F&G اف اند جی 

کلیدهای مینیاتوری بسته به محدوده قطع جریان آنها به دو دسته تندکار و کندکار تقسیم می شوند که این تقسیم بندی تیپ کلیدها را تعیین می کند.

کلیدهای تندکار محدوده قطع جریان کمتری دارند و بعد از احساس اضافه جریان، با تاخیر بسیار کمی مسیر جریان اضافه را قطع می کنند.

ولی کلیدهای کندکار، نسبت به کلیدهای تندکار، محدوده قطع جریان آنها بیشتر بوده و سرعت قطع ملایم تری دارند، با تاخیر بیشتری عمل می کنند و طبیعتا در اضافه جریان بیشتری فرمان قطع را صادر می کنند.

از این دسته از کلیدها بیشتر برای حفاظت مدارات موتوری استفاده می شود، زیرا در این مدارات جریان راه اندازی بالاست و علت کارگذاری کلید مینیاتوری کندکار این است که تاخیر در عملکرد آنها باعث قطع سریع موتور به محض راه اندازی نشود چرا که جریان راه اندازی موتور های الکتریکی از جریان نامی آنها بیشتر میباشد.

 

کلید مینیاتوری تیپ B (تندکار)

برای تجهیزاتی به کار می روند که ضریب اتصال کوتاه پایین تری دارند. این مینیاتوری ها به سرعت با تشخیص اضافه بار به حالت قطع می روند. همچنین این کلیدها در جریان اضافه بار لحظه ای بین 3 تا 5 برابر جریان نامی و در زمان مشخص، جریان خروجی را قطع می کنند. در مصارف خانگی و روشنایی و همچنین در سیستم های IT و TN به طور معمول مورد استفاده قرار می گیرند.

به این تیپ از کلید مینیاتوری، تیپ روشنایی نیز می گویند.

کلید مینیاتوری تیپ C (کندکار)

برای مصارف خانگی و موتوری مانند موتورهای القایی و موتورهای با توان کم و جریان های راه اندازی پایین و هم چنین بارهای با ضریب اشباع پایین مثل موتور کولر گازی یا پمپ های آب خانگی به کار می روند. این کلیدها نیز مدار را در جریان های اضافه بار بین 5 تا 10 برابر جریان نامی قطع می کنند و محدوده قطع جریان در این تیپ کلید، نسبت به تیپ B بیشتر است.

به این تیپ از کلید مینیاتوری، تیپ موتوری نیز می گویند.

البته مینیاتوری ها تیپ های D – K – Z هم دارند که برای مصارف خاص با سرعت و زمان عملکرد متفاوت عرضه میشوند.

 

تجهیزات جانبی کلید مینیاتوری

از جمله تجهیزات جانبی که می توانند همراه با کلید مینیاتوری به کار روند، می توان به کنتاکت کمکی اشاره نموده که به کمک آن میتوان تعداد خروجی های بیشتری از فیوز مینیاتوری گرفت. بطور مثال با کمکی 1باز 1 بسته می توان چراغ آلارم را متصل نمود تا از قطع شدن مینیاتوری آگاه شد و یا اینکه با قطع مینیاتوری این مدار ، مدار دیگر نیز بصورت موازی و بنا به طراحی مهندسین قطع یا وصل گردد .

 

کلید محافظ جان F&G چیست؟

کلید محافظ جان F&G اف اند جی یکی از انواع کلید های حفاظتی برقی می باشد که برای حفاظت اشخاص و تجهیزات ، در یک سیستم برقی مورد استفاده قرار می گیرد.
کلید های محافظ جان با تشخیص کمترین جریان نشتی در جریان های 30 و 300 میلی آمپر نسبت به قطع مدار اقدام میکنند تا از بروز حادثه جلوگیری نمایند.

لیست قیمت محصولات F&G اف اند جی؛ نمایندگی اف اند جی 

F&G لیست قیمت

ایران پرتو نماینده رسمی محصولات اف اند جی (EATON F&G) آماده همکاری، مشاوره و فروش کلید های مینیاتوری و محافظ جان اف اند جی در لاله زار تهران ، می باشد. 

برای استعلام دقیق قیمت و بهره مندی از تخفیفات نمایندگی اف اند جی با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

اینستاگرام ما را دنبال کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس