ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

مشکلات و خطاهای اینورتر

توضیحاتی در مورد اینورتر

اینورتر وسیله‌ای الکتریکی است که ولتاژ DC را تقریباً همیشه از باتری به ولتاژ متناوب AC خانگی تبدیل می‌کند تا بتواند توسط وسایل متداول مورد استفاده قرار گیرد. به طور خلاصه، یک اینورتر جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می‌کند. لوازم اینورتر به طور گسترده در مراکز خرید و فروشگاه های آنلاین وجود دارد. مشتریان آنها را خریداری می کنند زیرا معروف به صرفه جویی در مصرف انرژی هستند. اما نمایندگان فروش و حتی تبلیغات تجاری چگونگی عملکرد اینورتر را توضیح نمی دهند. ما قصد داریم ERROR و خطای اینورتر را برای شما عزیزان مطرح کنیم.

اینورتر ولتاژ متناوب را از منابع Dc تأمین می‌کند و در تأمین انرژی الکترونیک و تجهیزات الکتریکی دارای که ولتاژ برق AC دارند مفید است. خطای اینورتر ممکن است باعث ایجاد مشکل در این مراحل شود.  علاوه بر این، آنها در مراحل معکوس کردن منابع تغذیه با حالت سوئیچ، به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدارها بر اساس فناوری سوئیچینگ و نوع سوئیچ، شکل موج، فرکانس و شکل موج خروجی طبقه بندی می‌شوند.

اینورتر زیمنس

موارد استفاده از اینورترها

در منابع تغذیه کامپیوتر و بعضی از ابزارهای برقی استفاده متداولی دارند. همچنین در مواردی که مهیاسازی جریان متناوب از جریان مستقیم نیاز هست، استفاده می‌شوند. از موارد بسیار پرکاربرد در این نوع می‌توان به سلول‌های خورشیدی اشاره کرد.

مبدل جریان مستقیم، باعث پایین آوردن ضربه‌ها و شوک‌های مکانیکی به قسمت مکانیکی سیستم می‌شود. باعث بهترکردن عملکرد و افزایش طول عمر می‌شود. با استفاده از اینورتر می‌توان، موتور را بدون قطع و وصل برق اصلی، روشن و خاموش کرد. همچنین اینورتر می‌تواند، از موتور در برابر نوسانات ولتاژ محافظت کند. این موضوع از نظر تئوریک کمی مشابه سافت استارتر به نظر می‌رسد. اما باید توجه داشت که طرز کار این دو با هم متفاوت است. با این حال باید توجه داشت خطای اینورتر ، باعث ایجاد اختلال در این موارد خواهد شد.

کاربرد اینورتر زیمنس

مشکلات و خطاهای اینورتر

1. خطای اینورتر با مفهوم : سوئیچ برق خراب است

یکی از رایج‌ترین دلایل کار نکردن یا روشن نشدن اینورتر، سوئیچ برق معیوب است. برای این کار، ممکن است لازم باشد اینورتر را از منبع تغذیه جدا کرده و دستگاه دیگری را به آن وصل کنید. دستگاه را روشن کنید و ببینید آیا کار می‌کند یا نه. در غیر این صورت، سوئیچ برق شما معیوب است. در این حالت ممکن است لازم باشد سوئیچ برق را با یک سوئیچ برق سالم جایگزین کنید. اگر دستگاه روشن شود، این بدان معناست که مشکل از اینورتر است.

سوئیچ-برق-خراب-است

2-  خطای اینورتر با مفهوم : اینورتر قطع شده است

دلیل دیگر عدم کار اینورتر می‌تواند قطعی باشد. برای حل این مشکل، ممکن است لازم باشد دکمه تنظیم مجدد را که روی خود اینورتر داده شده است فشار دهید. این به تنظیم مجدد آن کمک می‌کند و بنابراین روشن می‌شود. ببینید با این کار درست می‌شود یا نه، ممکن است اینورتر شما با مشکل دیگری روبرو باشد و خطای اینورتر به دلایل دیگری باشد.

3-  خطای اینورتر با مفهوم : باتری متصل نیست

آیا بررسی کرده‌اید که باتری شما به اینورتر متصل است یا خیر؟ زیرا یکی دیگر از دلایل عمده کار نکردن اینورتر اتصال باتری نیست. راه حل: در غیر اینصورت، بررسی کنید و ببینید آیا چنین است. اگر متصل نیست، باتری را وصل کنید و سپس سعی کنید اینورتر را دوباره روشن کنید.

4-  خطای اینورتر با مفهوم : ترمینال‌های باتری زنگ زده یا خورده هستند

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل کار نکردن اینورتر، پایانه‌های باتری زنگ زده یا خورده است. راه حل: برای این کار، ممکن است لازم باشد پایانه‌ها را بررسی کنید. در صورت خوردگی، سعی کنید آنها را با یک پارچه خشک پاک کنید. دوباره آنها را برگردانید و دستگاه را روشن کنید. اگر جواب داد، مشکل حل شده است و در غیر اینصورت، باید مشکل دیگری را بررسی کنید.

خطای اینورتر ترمینال‌های باتری زنگ زده یا خورده هستند

یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل کار نکردن اینورتر، پایانه‌های باتری زنگ زده یا خورده است.

5-  خطای اینورتر با مفهوم : باتری ضعیف یا معیوب است

اگر اینورتر شما بعد از آزمایش همه راه حل‌های فوق هنوز کار نمی‌کند، دلیل خطای اینورتر شما می‌تواند ضعف یا خرابی باتری باشد. اگر باتری ضعیف است، یکی از دلایل این امر می‌تواند قدیمی بودن آن باشد و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. اما اگر قدیمی نیست، ممکن است لازم باشد آن را شارژ کنید. در صورت خرابی باتری، باتری ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد.

6-  خطای اینورتر با مفهوم باتری تخلیه می‌شود

دلیل: دلیل دیگر کار نکردن اینورتر می‌تواند باتری تخلیه‌شده باشد. اگر باتری تخلیه شده است، ممکن است لازم باشد قبل از دوباره کار کردن، آن را برای چندین ساعت شارژ کنید. اکنون که متداول‌ترین دلایل کار نکردن اینورتر را دانستید، می‌توانید به راحتی مشکل را برطرف کرده و اینورتر خود را دوباره کار کنید. برای کار نکردن اینورتر یا هرگونه مشکل دیگر، می‌توانید از طریق آقای رایت با یک متخصص تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه:

قیمت سافت استارتر زیمنس

قیمت کنتاکتور زیمنس

قیمت درایو زیمنس

کدهای خطا برای اینورتر

خطای51:

ولتاژ باتری خیلی زیاد است. این خطای اینورتر پس از افت ولتاژ باتری مجدداً تنظیم می شود. این خطا می تواند به دلیل تجهیزات دیگر شارژ متصل به باتری یا نقص در کنترل کننده شارژ باتری باشد.

خطای 21:

خطای d-21

اینورتری که کد خطای d-21 را نمایش می‌دهد نشانه خوبی نیست. این یک خطای بزرگ اینورتر است که به دلیل گذر ولتاژ بیش از حد بر روی ورودی یا خروجی اینورتر ایجاد می‌شود. منابع احتمالی این خطا صاعقه یا افزایش برق در شبکه است. متأسفانه، این به عنوان Sharp شامل گارانتی محصول نمی‌شود زیرا دلیل اصلی خطا یک عامل خارجی است. بهترین راه حل شما این است که کل اینورتر را با یک اینورتر جدید جایگزین کنید.

خطای59:

ولتاژ باتری خیلی کم است. با کاهش ولتاژ ورودی DC به زیر سطح خاموش شدن باتری، اینورتر خاموش می‌شود. پس از حداقل 30 ثانیه تأخیر، در صورت افزایش ولتاژها از سطح کم با شروع مجدد باتری، اینورتر دوباره راه اندازی می‌شود. در این صورت خطای اینورتر بر طرف خواهد شد.

خطای51:

ولتاژ باتری خیلی زیاد است. این خطا پس از افت ولتاژ باتری مجدداً تنظیم می شود.

برای دیدن ویدئوهای این مقاله و دیگر قطعات زیمنس می توانید وارد صفحه آپارات نمایندگی زیمنس شوید و از این ویدئوهای رایگان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس