ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

پلاتین کنتاکتور زیمنس

پلاتین کنتاکتور زیمنس

شناخت پلاتین کنتاکتور

احتمالا تاکنون کلمه پلاتین را در حوزه پزشکی، برق زیر زیور آلات شنیده اید. اما در مورد کاربرد آن در حوزه برق و الکترونیک می‌توان به بخش هایی همچون : پلاتین درون کنتاکتور، کلید اتومات و یا هر چیز دیگری که جریان برق را قطع و وصل می‌کند، اشاره کرد. یکی از عرضه کننده‌های پلاتین کنتاکتور و کلید اتومات ، گروه صنعتی ایران پرتو می باشد. پلاتین یا تیغۀ کنتاکتور از سری لوازم جانبی کنتاکتورها به شمار می روند.

علاوه بر تعریفی که در مورد پلاتین کنتاکتورهای زیمنس بیان شد درادامه این مقاله سعی می کنیم توضیحات مختصر و مفیدی از ساختار و جزییات پلاتین کنتاکتور زیمنس بیان کنیم و در انتها چند نمونه از پلاتین های عرضه شده در گروه ایران پرتو را بیان می کنیم. امیدواریم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ساختار پلاتین کنتاکتور

بصورت کلی ساختار پلاتین کنتاکتور شامل سه تیغه پلاتین محرک و شش پلاتین ثابت است.

تیغه پلاتین کنتاکتور

 پلاتین متحرک در واقع دو نقطه پلاتین بر روی قسمت مسی می باشد. همچنین پلاتین ثابت شامل یک نقطه آلیاژ ( آلیاژ نقره و مواد محکم کننده ) و بدنه مسی و یک عدد پیچ  می باشد.

جالب است که بدانید  هرچقدر مقدار آمپر عبوری بیشتر باشد، سطح پلاتین به مراتب باید بیشتر گردد و می‌توان گفت اندازه پلاتین منوط به مقدار جریان عبوری از آن است.

 شکل نقطه پلاتین ها اغلب مربعی است و گاهاً گرد. نقطه گرد در پلاتینهای کنتاکتوری که آمپر پایینی دارند ، بیشتر دیده می‌شود.

 در پایین نمونه ای از پلاتین زیمنس قابل مشاهده است.

  ست کامل

پلاتین کنتاکتور زیمنس

 گروه صنعتی ایران پرتو کنتاکتور های گوناگونی عرضه کرده اند  به طور مثال :

پلاتین کنتاکتور  زیمنس سری F

 پلاتین کنتاکتور زیمنس سری A

پلاتین کنتاکتور زیمنس سری B

پلاتین کنتاکتور زیمنس سیریوس

پلاتین کنتاکتورها اگر در اثر قطع و وصل جریان هزار بار هم ضربه به آن وارد شود هیچ آسیبی و صدمه ای نخواهند دید؛ زیرا آلیاژ آنها از پوسته قدرتمند و محکمی ساخته شده اند. این امر موجب اطمینان خاطر می شود.

برای استعلام قیمت کناکتور زیمنس هم می توانید از قسمت تماس با ما با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس