ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

کارت حافظه زیمنس

کارت حافظه زیمنس

کارت حافظه (Memory) در نمایندگی زیمنس ایران

کارت حافظه زیمنس از اهمیت بیشتری در پی ال سی‌ها برخوردار می‌باشد که از این میان، آن‌دسته از برنامه‌هایی که برای کنترلر ها مشخص می‌شوند در حافظه ذخیره می‌شوند. معنی این عبارت این است که نحوه عملکرد دستگاه به دستوالعمل‌هایی بستگی دارد که در پی ال سی زیمنس ذخیره شده‌اند.

کارت حافظه زیمنس به چه صورتی عملکرد دارد؟

ورودی‌های پی ال سی، توسط کارت حافظه زیمنس ابتدا به ثبت می‌رسند و سپس مورد بررسی قرار می‌گیرند. همچنین پیش از اینکه حالت خروجی‌ها تجدید (Refresh) شوند، پردازش اطلاعات را انجام می‌دهد که نتیجه آن ذخیره سازی مقادیر پردازش شده‌ای که به خروجی‌ها مربوط می‌شوند، می‌باشد. این ذخیره‌سازی در حافظه می‌باشد.

کارت حافظه زیمنس

کارت حافظه پی ال سی زیمنس به چند نوع تقسیم می‌شود؟

کارت حافظه پی ال سی زیمنس دو نوع را در بر می‌گیرد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

ــ حافظه موقت که به آن RAM نیز گفته می‌شود یکی از انواع کارت حافظه پی ال سی زیمنس می‌باشد. حافظه، شمارنده، تایمر و آن دسته از برنامه‌هایی که کاربران دارند، در این نوع حافظه مورد نگهداری قرار می‌گیرند.

ــ از دیگر انواع کارت حافظه پی ال سی زیمنس میتوان به حافظه دائم که با نام‌های EPROM و EEPROM نیز شناخته می‌شود، اشاره کرد. حافظه دائم علاوه بر اینکه از برنامه‌های کاربران نگهداری می‌کند به طور دائم آن‌ها را ذخیره می‌نماید.

حافظه سی پی یو زیمنس

در سری 7 سه دسته بندی برای حافظه CPU زیمنس وجود دارد:

Load Memory زیمنس:

برنامه‌های کاربری که از آدرس سمبلیک و توضیحات برخوردار نیستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.

ـ حافظه کافی در اختیار برنامه‌های کوچک و بزرگ قرار می‌دهد. (Integrated Load Memory)

ـ از قابلیت قرار دادن حافظه کافی برای برنامه‌های بزرگ برخوردار است. (External Load Memory)

ـ همچنین در ادامه باید گفت پارامترها، پلاک‌های اتوماسیون صنعتی و پیکربندی‌ها از مواردی هستند که در حافظه Load Memory ذخیره می‌شوند.

Work Memory زیمنس:

سخت افزار CPU اجزای گوناگونی را در بر می‌گیرد و Work Memory یکی از این اجزا به شمار می‌رود. هنگامی که به اجرا و یا ذخیره سازی اطلاعات می‌پردازیم، نیاز به Work Memory در حین اجرا احساس می‌شود. به میزانی که CPU بزرگ‌تر باشد به حافظه بیشتری نیاز خواهیم داشت. به کار گیری Load Memory افزایش ظرفیت حافظه Work Memory را به دنبال دارد. در اینجا نکته‌ای که باید مد نظر قرار گیرد این است که مدل CPU 417 زیمنس استثناهایی را در بر می‌گیرد.

System Memory زیمنس:

ـ از System Memory زیمنس برای برنامه‌های کاربری (PII ،PIQ، تایمر، حافظه و … ) استفاده می‌شود.

ـ همچنین یک ناحیه به عنوان حافظه موقت شناخته می‌شود.

شیوه دانلود برنامه به PLC

حافظه باری سبب انتقال برنامه به پی ال سی می‌شود. هنگامی که حافظه باری وجود داشته باشد، انتقال همه داده‌های برنامه کاربری از کامپیوتر به وسیله کارت‌های MMC به CPU صورت گیرد. البته نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که این انتقال در صورتی اتفاق می‌افتد که حافظه بار با محدودیت روبه رو باشد و یا CPUهای مدل 400 زیمنس مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس