ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

آشنایی با کارت شبکه زیمنس

کارت شبکه زیمنس

برای خرید انواع کارت شبکه زیمنس کافیست با متخصصین ایران پرتو تماس بگیرید و موجودی و قیمت این قطعه و دیگر محصولات زیمنس را استعلام بگیرید.

کارت شبکه زیمنس

به واسطه‌ی تولیدات و ارائه‌ی محصولات فراوان، ارتباطات و تکنولوژی به پیشرفت بی‌سابقه‌ای در چند دهه اخیر رسیده است. گستره‌ی ارتباطاتِ مربوط به تکنولوژی به دلیل قدرت و پیشرفت کامپیوترها و همچنین عملکرد و در دسترس بودن این تکنولوژی به جایگاه مهمی رسیده است؛ به طوری که هر روزه شاهد پیشرفت‌های چشم‌گیری در این حوزه می‌باشیم. در این میان، شرکت زیمنس نیز از ماجرا عقب نمانده است و با ارائه‌ی محصولات مرغوب تلاش دارد تا جایی برای خود در این بازار رقابت تکنولوژیک باز کند. شرکت ایران پرتو نمایندگی فشار ضعیف زیمنس در ایران است که مهندسی به کار گرفته شده در تولید کارت شبکه زیمنس به گونه‌ای است که شما می‌توانید کارایی موثر در آن را از همان ابتدای استفاده خود از محصول مشاهده کنید. محصولات ارائه شده توسط این شرکت همانند سافت استارتر زیمنس، کلیدهای هوایی و … دارای سرعت بالا، انعطاف بی‌سابقه و هوشمندی و تکنولوژی تازه‌ای می‌باشد که به راحتی با سیستم شما سازگار می‌شود. صنعت کارت زیمنس یک پلتفرم خلاقانه و نوآورانه را ارائه می‌دهد که دارای عملکرد و دسترسی بالایی در بلند مدت می‌باشد. این نوع تکنولوژی زیمنس، دستگاه‌های جدید را برای چالش‌های موجود در دنیای دیجیتال آماده می‌کند.

چرا باید از کارت‌های شبکه شرکت زیمنس استفاده کنیم؟

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کارت‌ شبکه زیمنس در این می‌باشد که با توجه به تحریم‌هایی که در بازار ایران در مورد محصولات مختلف و تکنولوژیک وجود دارد، این محصول در ایران یافت می‌شود و شما می‌توانید آن‌ را از توزیع‌کنندگان و فروشندگان معتبری خریداری کنید.

همچنین جدای از قابلیت دسترسی به این محصول در ایران، موضوع مورد بحث بعدی تنوع این کارت‌ها می‌باشد. این نوع از کارت‌های شبکه باید توانایی سازگاری با سیستم‌های مختلف را داشته باشند و این سازگاری تنها می‌تواند نشات گرفته از مدل‌های مختلف آن باشد زیرا با هر مدل جدید، مشکلات مدل قبلی برطرف می‌شود و این یک مزیت است که در میان کارت‌های زیمنس وجود دارد.علاوه بر قیمت کارت شبکه زیمنس، قیمت کنتاکتور زیمنس و قیمت درایو زیمنس هم در شرکت ایران پرتو به عنوان نمایندگی زیمنس در ایران بسیار به صرفه و اقتصادی است.

پیشنهاد مقاله قیمت سافت استارتر زیمنس

انواع کارت شبکه زیمنس

کارت شبکه زیمنس مدل CP 1604 EEC

وقتی که شما در میان انواع مختلف این کارت‌هابه جست و جو می‌پردازید، با انواع مختلفی از آن‌ها آشنا می‌شوید. در این میان دو دسته از این محصولات دارای کاربرد و طرفدار بیشتری در بازار هستند که در ادامه به معرفی این دو دسته می‌پردازیم.

1- کارت‌های ارتباطی از نوع PROFINET

به وسیله این نوع از کارت‌های شبکه شما می‌توانید دستگاه‌های زمینه را به دستگاه‌های صنعتی متصل کنید. قابل ذکر است که این نوع به دو دسته‌ اصلی تقسیم می‌شوند از جمله: کارت شبکه‌ی Profibus_DP(CP342-5)  و کارت شبکه‌ی   Profibus_FMS(CP343-5).

یکی از پیامدهای Industry 4.0 افزایش تقاضا برای سرعت و قابلیت اطمینان شبکه‌های مبتنی بر PROFINET است. به همین دلیل SIMATIC NET طیف گسترده‌ای از کارت‌های ارتباطی خاص را به شما ارائه می‌دهد تا از یک رابط سیستم با عملکرد باکیفیت بین PGها ، رایانه‌های شخصی و IPC‌ها و اترنت صنعتی با PROFINET به همراه عملکرد بالا استفاده کنید. برای مثال کارت شبکه‌ی 1604، قابلیت یک اتصال باکیفیت میان دستگاه زمینه و اترنت صنعتی با PROFINET را فراهم می‌کند. همچنین با کارت ارتباطی 1616 ، یک کارت PCI برای اطمینان از وجود اتصال بالا بین دستگاه‌های اترنت صنعتی با PROFINET خواهید داشت. کارت شبکه‌ی 1616 به طور ایده‌آل برای ایجاد شبکه‌های محلی کوچک با استفاده از یک سوئیچ 4-پورت یکپارچه مناسب است.

کارت شبکه زیمنس مدل CP 1604

در میان این دسته از کارت شبکه زیمنس شما چهار محصول عمده را مشاهده می‌کنید که مشخصات آن‌ها به شرح زیر می‌باشد.

  CP 1604 CP 1604 ECC CP 1616 CP 1626
PC assembly format PCI-104-Plus PCI-104-Plus PCI PCI Express x1 (half-length)
Industrial Ethernet 1 4x RJ45 port, 10/100 Mbit/s 4x RJ45 port, 10/100 Mbit/s 4x RJ45 port, 10/100 Mbit/s 2x RJ45 port, 10/100 Mbit/s
Industrial Ethernet 2 No No No 2x RJ45 port, 10/100 Mbit/s
PROFINET PROFINET IO controller and/or IO device PROFINET IO controller and/or IO device PROFINET IO controller and/or IO device PROFINET IO controller and/or IO device
Supports IRT
for motion control applications
Yes Yes Yes Yes
Supports PROFIenergy
incl. switching host PC on and off
Yes Yes Yes Yes
Network separation between
IO controller and IO device IP subnet
No No No Yes
Train-compatible version
in accordance with EN 50155/IEC 60571
No Yes No No

2- کارت شبکه زیمنس از نوع Ethernet

آیا می‌خواهید شبکه‌های ارتباطی قدرتمند و قابل اتکا بر اساس اترنت صنعتی طراحی کنید؟ SIMATIC NET به شما برای استفاده در PGها و رایانه‌های صنعتی، کارت‌های ارتباطی‌ای با کارایی بالا و بدون ریز پردازنده داخلی ارائه می‌دهد. همچنین نسخه‌ای با مکانیسم‌های امنیتی یکپارچه برای محافظت از سیستم‌ها و داده‌های حیاتی رایانه نیز وجود دارد. برای مثال کارت ارتباطی 1612 A2 یک کارت PCI با اتصال RJ45 است که به طور دقیق برای استفاده صنعتی در رایانه‌های شخصی که فقط دارای ساختارهای کم مقدار و بدون عملکرد یکپارچه سوئیچینگ هستند، مناسب است.  کارت ارتباطی 1612 A2 کاملاً با SOFTNET-IE و SOFTNET PN IO هماهنگ است.  و یا کارت ارتباطی 1623، یک کارت PCI Express با ریز پردازنده و سوئیچ 2 پورت یکپارچه، تعداد زیادی اتصال را برای شما فراهم می‌کند و تنظیمات شبکه‌های وسیع را فقط با یک کارت امکان‌پذیر می‌کند. همچنین کارت شبکه‌ی 1628  یک کارت PCI Express با ریز پردازنده و سوئیچ 2 پورت یکپارچه است که به وسیله‌ی مکانیسم‌های امنیتی از جمله فایروال و VPN از سیستم‌های حیاتی رایانه‌ای و ارتباطات داده محافظت می‌کنند و فقط با یک کارت، تعداد اتصال قابل توجه‌ای را در کنار پیکربندی‌ شبکه‌های وسیع، امکان‌پذیر می‌کند. مشخصات این نوع از کارت شبکه زیمنس به طور خلاصه به شرح زیر است:

  CP 1612 A2 CP 1623 CP 1628
PC assembly format PCI PCI Express x1 (half-length) PCI Express x1 (half-length)
Industrial Ethernet 1x RJ45 port, 10/100/1,000 Mbit/s 2x RJ45 port, 10/100/1,000 Mbit/s 2x RJ45 port, 10/100/1,000 Mbit/s
PROFINET PROFINET IO controller with SOFTNET PN IO No No
PG/OP communication Yes, with SOFTNET-IE S7 Yes, with SOFTNET-IE S7 Yes, with SOFTNET-IE S7
S7 communication Inter-network, with SOFTNET-IE S7 Inter-network, with SOFTNET-IE S7 Inter-network, with SOFTNET-IE S7
Open communication TCP/IP, UDP, ISO on TCP, ISO: Multicast with UDP with SOFTNET-IE S7 TCP/IP, UDP, ISO on TCP, ISO: Multicast with UDP with SOFTNET-IE S7 TCP/IP, UDP, ISO on TCP, ISO: Multicast with UDP with SOFTNET-IE S7
VPN No No IPSec
Firewall No No Stateful Inspection

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس