ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

نکات طلایی درباره کنتاکتور خازنی

کنتاکتور خازنی

کنتاکتور در حقیقت یک نوع کلید مغناطیسی می باشد که برای قطع و وصل شدن جریان های الکتریکی به کار می روند. ما در این آموزش تصمیم گرفته ایم به برخی از مسائل در رابطه با کنتاکتور خازنی زیمنس بپردازیم.

در رابطه با اینکه کنتاکتور خازنی زیمنس چیست و چه کاربردهایی داشته و حتی چه تفاوتی با کنتاکتور معمولی دارد مواردی را لیست کرده ایم. بنابراین با ما همراه باشید.

کنتاکتور خازنی زیمنس درواقع به کنتاکتوری اشاره دارد که در جهت اصلاح ضریب قدرت برای راه اندازی خازن های قدرتمند و قطع و وصل کردن آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. از این خازن ها نیز در بانک خازن به کار گرفته می شود. این ابزار در دسته کنتاکتورهای ویژه و قدرتمند قرار گرفته است.

کنتاکتور خازنی زیمنس ابزاری قدرتمند و ویژه

کنتاکتور خازنی زیمنس ابزاری قدرتمند و ویژه

در رابطه با ساختار کنتاکتور خازنی زیمنس باید بگوییم که کنتاکتور خازنی از یک کنتاکتور معمولی ( که برای استعلام قیمت کنتاکتور زیمنس می توانید با ما در ارتباط باشید ) و یک کنتاکتور کمکی تشکیل شده و این دو به وسیله شش تکه سیم از نوع سیم های افشان معمولی که مقاومت بسیاری نیز دارند متصل شده اند. بهتر است که برای قطع و وصل کردن خازن از کنتاکتور معمولی استفاده نگردد که در ادامه بیش تر به آن خواهیم پرداخت.

اگر شما علمی از صنعت برق داشته باشید، قطع به یقین می دانید که یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار در این صنعت کنتاکتور خازنی است که با قدرت ویژه خود موجب دمپ کردن جریان هجومی برق می گردد. در کل کنتاکتورها به دو دسته معمولی و خازنی تقسیم می شوند و کنتاکتور خازنی زیمنس از ویژگی های مخصوصی نسبت به معمولی برخوردار است.

تفاوت کنتاکتور خازنی زیمنس و کنتاکتور معمولی

کنتاکتور خازنی زیمنس دارای برخی از ویژگی های قدرتمند و به خصوصی است که موجب گشته تفاوتی میان این دو وجود داشته باشد. از لحاظ صنعت برق خازن در زمان شروع کار و یا همان استارت یک اتصال کوتاه است. زیرا در زمان متصل گشتن یک جریان هجومی قدرتمند از آن عبور کرده که می تواند آسیبات جدی بر خازن، آسیب بر پلاتین های داخلی و … وارد نماید.

از طرفی دیگر زمانی که خازن به یک مدار متصل می گردد، سایر خازن های موجود در مدار در صدمی از ثانیه در خازن تخلیه می شوند که جریان نامی پدید می آید. حال سؤال اینجاست که چگونه می توان مانع از وقوع این دو مشکل شد، درواقع کنتاکتور معمولی قدرت مقابله با همچین شرایطی را نخواهد داشت، لکن ما به کنتاکتوری نیاز داریم که دارای مقاومت و قدرت بالایی باشد، پیشنهاد ما به شما استفاده از کنتاکتور خازنی زیمنس است که وجه تمایزی با کنتاکتور معمولی ایجاد می کند.

قدرت کنتاکتور خازنی در مقابل کنتاکتور معمولی

قدرت کنتاکتور خازنی در مقابل کنتاکتور معمولی

مزایا کلیدی استفاده از کنتاکتور خازنی زیمنس

•           برای تعویض آن نیازی به صرف هزینه های هنگفت نمی باشد.

•           بسیار بادوام بوده و از ماندگاری بالایی برخوردار است.

•           هیچ ولتاژ خطرناکی در آن وجود ندارد.

•           در هنگام استارت و شروع به محافظ و بررسی های مکرر نیازی نخواهد بود.

•           در میان سایر ابزارها از قیمت مقرون به صرفه ای برخوردار است.

•           در زمان اتصال تلفات بسیار کمی از خود برجای می گذارد.

کنتاکتور خازنی زیمنس چه کاربردی در تابلو بانک خازن دارند؟

کنتاکتور خازنی با توجه به اینکه نیازی به تعمیرات مکرر و نگهداری ندارد در بانک های خازنی مورد استفاده قرار گرفته و عملکردهای منحصر به فردی از خود نشان می دهد. درواقع تعدادی کنتاکتور کمکی بر روی کنتاکتورهای بانک خازنی متصل می گردد. همان‌گونه که در بخش اول نیز به آن اشاره شد، این کنتاکتورها با سیم های مقاومی به کنتاکت اصلی وصل شده اند.

بنابراین شارژ اولیه خازن نیز از طریق اتصال یافتن این دو کنتاکتور به هم تأمین گشته و که مانع از آسیب های احتمالی می گردند. پس از اتصال کنتاکت های اصلی کمکی ها از مدار خارج شده و به همین منوال خازن ها از طریق کنتاکتورهای موجود تغذیه می گردند. تعویض و مراقبت از این کنتاکت ها بسیار آسان و مقرون به صرفه است.

تمام محصولات زیمنس را می توانید از نمایندگی فشار ضعیف زیمنس (ایران پرتو) تهیه کنید.

عملکرد عالی کنتاکتورهای خازنی

 

مزیت بانک های خازن و بهبود عملکرد کار

بانک خازن در صنعت برق دارای اهمیت بالایی می باشد و با توجه به کارایی هایی که در خود گنجانده است بسیاری از کارخانه های صنعتی از آن استفاده می کنند. به نظر ما بهتر است در هنگام استفاده از کنتاکتور برای بالابردن سطح کیفی کار خود از بانک های خازنی نیز استفاده نمایید. از مزیت های این بانک خازن می توان به موارد زیر اشاره نمود.

مقرون به صرفه بوده و در هنگام مصرف انرژی بسیار صرفه جویی می کند.

جریان ولتاژی که بر دستگاه وارد می شود را خیلی عالی مدیریت می کند.

دستگاه شما را با کاربردهای به خصوص خود مقاوم می گرداند.

سؤالات متداول کاربران درباره کنتاکتور خازنی زیمنس

1- چرا به کنتاکتور خازنی زیمنس نیاز داریم؟

یکی از عوامل مهمی که موجب می گردد افراد به سراغ کنتاکتورهای خازنی بروند، جریان هجومی است. جریان هجومی آسیب های مخربی از خود برجای می گذارد. در مقابل نیز موجود ایجاد التهاب در شبکه و در نهایت موجب سوزاندن فیوزها می گردد. اما وجود کنتاکتور خازنی مانع این جریانات می شود. جریان خازنی به مقاومتی که از خود نشان می دهد این جریانات را از بین برده و مشکلات به راحتی حل می گردند.

امروزه ما شاهد بیشرفت کنتاکتورهای خازنی به وسیله کارخانه های سازنده آن هستیم و روز بروز نیز از قدرت و ویژگی های کارآمدی برخوردار می شود.

کنترل جریان هجومی برق

2- چگونه کنتاکتور اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم؟

  • بررسی نمودن نوشته های چاپ روی دستگاه کنتاکتور
  • بررسی نمودن بدنه و اسکلت بیرونی کنتاکتور در برابر نوع اصلی آن
  • خریداری بهتر است از شرکت های معتبر صورت پذیرد
  • آیا برای کنتاکتور می توان جایگزینی تعیین کرد؟

3- آیا برای کنتاکتور می توان جایگزینی تعیین کرد؟

پاسخ ما به این سؤال منفی است درواقع کنتاکتور هیچ جایگزینی ندارد و دلیل آن نیز این است که کنتاکتور خازنی زیمنس حکم یک کلید قطع و وصل در شبکه را دارد که در صورت نیاز باید حتماً از خود آن استفاده شود و فقط آن می تواند این جریان را کنترل و مدیریت سازد.

قیمت کنتاکتور خازنی زیمنس

برای دریافت قیمت کنتاکتور خازنی زیمنس می توانید ضمن تماس با کارشناسان ما، ضمن بررسی و مقایسه این تجهیزات، مناسب ترین خرید را برای خود به ارمغان آورید.  

تماس با کارشناسان ایران پرتو

شماره ثابت:
021-33114677
021-33114688

شماره همراه:
0912-389786
0902-4359043

در صنعت برق کنتاکتورها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و در میان آن ها کنتاکتور خازنی زیمنس در اولویت قرار دارد زیرا همان‌طور که در این مقاله آموزشی نیز اشاره کردیم، این نوع کنتاکتور ویژگی و کاربردهای بسیاری دارد.

کلیدهای دستی نمی توانند جایگزینی برای کنتاکتورها باشند، زیرا کنترل و مدیریت شبکه از راه دور و افزایش سرعت قطع و وصل جریان فقط از عهده کنتاکتورها بر می آید.

شاید به مطالب زیر علاقمند باشید:

کنتاکتور

انتخاب کنتاکتور مناسب

1 دیدگاه در “نکات طلایی درباره کنتاکتور خازنی

  1. اشتراک ها: قیمت سافت استارتر زیمنس و 10 مزیت سافت استارتر زیمنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس