ایران پرتو

نمایندگی فروش محصولات زیمنس

عملکرد رله دیستانس زیمنس به چه شکل است؟

رله دیستانس زیمنس

وقتی در مورد نحوه و شکل عملکرد این دستگاه حساس الکتریکی یعنی رله دیستانس زیمنس صحبت می‌کنید قطعا این نکته را در نظر خواهید گرفت که عوامل متنوع و مختلفی هستند که نحوه عملکرد رله دیستانس را مشخص می‌کنند ولی در این میان ممکن است یک یا دو عامل نسبت به عوامل دیگر دارای نقش بیشتری باشند. برای مثال بیشتر مهندسان برق معتقد هستند که این دستگاه با توجه به میزان سنجش مسافت بین رله و محل وقوع خطا به کار گرفته می‌شود و انواع مختلف رله دیستانس زیمنس نیز به همین طریق در محل‌های مختلف برای انجام امور متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از نگاه دیگر می‌توان شکل کارکرد رله‌های دیستانس را اینگونه هم آنالیز کرد که میزان و شکل جریان الکتریکی برای رله در اولویت دوم قرار دارد و اولویت اول این دستگاه‌ها قطعا فاصله و یا مسافت رله دیستانس تا محل وقوع خطا و یا نقطه خطا می‌باشد.

ساختار رله دیستانس

در ضمن رله دیستانس در ساختار خود یک آمپدانس نیز دارند که با توجه به عملکرد آن به آمپدانس تنظیم شهرت دارد. به نوعی می‌توان گفت که آمپدانس تنظیم مهم ترین بخش رله دیستانس به شمار می‌رود. رله از این آمپدانس برای محافظت از خطوط استفاده می‌کند. در واقع عملکرد کلی این رله‌ها به شکلی می‌باشد که در کمترین زمان با توجه به فاصله‌ای که از محل وقوع خطا دارند با دقت بالا آن را شناسایی می‌کنند و سپس قسمت دارای عیب را برای جداسازی و یا تعمیر مشخص می‌نمایند. البته در برخی از موارد بعضی از رله‌های دیستانس بر اساس نحوه عملکرد خود به جریان‌های الکتریکی غیر مجاز نیز حساس بوده و در صورت وجود چنین جریان‌هایی به شما هشدار خواهند داد.

رله دیستانس زیمنس

انواع رله ­های دیستانس زیمنس با کاربردی حفاظتی

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم رله‌های زیمنس با توجه به عملکردی که برای آن‌ها تعریف شده است در انواع مختلفی  طراحی و تولید می‌شوند. به طور عمده این رله‌ها را با در نظر گرفتن یک سری از پارامتر‌های رایج در اندازه گیری به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌کنند. برای مثال برخی از این پارامتر‌ها عبارت‌اند از حفاظتی ولتاژی، حفاظتی فرکانسی، حفاظتی جریانی، حفاظتی جهتی، حفاظتی آمپدانسی و یا حفاظتی خاص که با توجه به شرایط شبکه‌های الکتریکی مشخص می‌شوند. البته مقیاس‌های دیگری نیز برای تقسیم بندی این رله‌ها وجود دارد شاید تا این حد کاربردی نباشند. در ادامه می‌توانید با رایج ترین مدل‌های رله دیستانس زیمنس که با توجه به نقش حفاظتی که دارند به عنوان رله حفاظتی نیز شناخته می‌شوند آشنا شده و از ویژگی‌های هر کدام مطلع شوید.

انواع رله دیستانس زیمنس

رله SIPROTEC5

در واقع این رله یکی از بروز ترین ساختار‌های حفاظتی ماژولار است که در همین حال دارای انعطاف پذیری بالا در عملکرد و هوشمندی بسیار عالی در اعلام هشدارهای لازم برای مواقع ضروری می‌باشد. این رله می‌تواند یک حفاظت و یا مراقبت محیطی قدرتمند را برای شبکه ایجاد کند و دلیل آن هم وجود روکش‌های عایق برای تمامی بردهای الکتریکی واقع در شبکه می‌باشد. رله SIPROTEC5 در ساختار الکتریکی خود دارای یک پایگاه داده قوی و هوشمند می‌باشد که جهت پایش انواع مجموعه‌های قوی جدید از آن بهره می‌برد. نوع استفاده از این پایگاه داده نیز با وصل شدن ابری اینترنت اجسام می‌باشد که یکی از جدیدترین روش‌های موجود به شمار می‌رود. همچنین این رله در مقابل انواع مختلفی از حمله‌های سایبری قادر است است که یک حفاظت بالا را از خود نشان داده و عملکردی به موقع داشته باشد.

رله SIPROTEC5

رله SIPROTEC Compact

رله SIPROTEC Compact که یکی از انواع مختلف و متنوع رله دیستانس زیمنس یا رله حفاظتی زیمنس می‌باشد، ویژگی‌های زیادی برای کاربران دارد. مهم ترین ویژگی و یا حتی مزیت این رله‌ها فضای کمی است که هنگام نصب به آن‌‌ها اختصاص داده می‌شود. این رله‌ها در مقایسه با رله‌های مشابه خود دارای ابعاد کوچک تری هستند و به همین خاطر برای نصب آن‌ها نیاز به طراحی فضای زیاد نیست. از ویژگی‌های دیگر این رله می‌توان کاربرد آن برای مراقبت از موتور، خط، فیدر و ترانسفومر را نام برد که باعث بهبود کیفیت عملکرد سیستم مورد نظر می‌شود. نصب این رله بسیار ساده بوده و ترمینال‌های جریانی و یا حتی ولتاژی آن در زمان نصب قابل جداسازی می‌باشند. در ضمن رله فوق الذکر دارای 8 عدد قطعه LED است که به کمک آن‌ها قادر به چیدن و طراحی انواع برنامه‌‌های مورد نیاز رله میباشد.

SIPROTEC Compact

نکاتی لازم برای خرید رله دیستانس زیمنس

به طور کلی وقتی قصد خرید رله دیستانس زیمنس را دارید باید به چندین نکته توجه کنید تا خرید شما به درستی و با کمترین خطا صورت بگیرد. اولین نکته که رعایت آن الزامی است بررسی سیستم و یا شبکه الکتریکی خود می‌باشد. شما باید به خوبی این سیستم را بررسی کنید تا بتوانید نیاز‌های محافظتی آن را به دست آورید. نکته بعدی که در خرید این رله باید مورد توجه قرار بگیرد شناخت کافی در مورد انواع مدل‌های این رله می‌باشد. همانگونه که اشاره کردیم این رله‌ها دارای تنوع طرح بالایی هستند که هر کدام نیز ویژگی‌ها و عملکرد‌های متفاوتی دارند. به همین خاطر پس از شناخت ویژگی‌های سیستم خود و انواع رله‌های دیستانس می‌توانید یکی از این رله‌ها که برای سیستم شما متناسب است را انتخاب کنید.

البته شما ممکن است چند رله را انتخاب کنید ولی این میزان بودجه شما است که مشخص می‌کند کدام یک از رله‌های انتخابی را می‌توانید خریداری کنید. در ضمن سعی کنید از فروشگاه‌هایی خرید خود را انجام دهید که محصولات با کیفیتی ارائه می‌کنند و در کنار آن شما می‌توانید از اطلاعات مشاوران آن‌ها برای خرید بهتر خود کمک بگیرید. تیم متخصص ایران پرتو می تواند برای مشاوره و خرید از نمایندگی زیمنس به شما کمک کند. برای نصب آن‌ها هم اگر خودتان تخصص کافی را ندارید بهتر است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تمامی اطلاعات مربوط در مورد رله دیستانس زیمنس را برای شما بیان کرده و هر کدام را به طور کامل توضیح دهیم تا شما با آگاهی بیشتری برای خرید این محصول اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس